Sari la conținut

Planuri pentru Brașov: stradă suspendată pentru biciclete

planuri-pentru-brasov-strada-suspendata-pentru-biciclete

Autostrada pentru biciclete de la Timişoara şi strada suspendată pentru biciclete de la Braşov au acelaşi proiectant

Primăria Braşov a adjudecat contractele pentru proiectarea celor două trasee de biciclete, care vor lega zona Poienelor, de Gară, Centrul Civic, dar şi zona de agrement de „La Iepure” de Poienelor.

   Ambele contracte au fost câştigate de proiectanţii ilfoveni de la Hentza Business, care au schiţat proiectele mai multor investiţii la Braşov, iar în prezent se ocupă de o investiţie similară, respectiv autostrada pentru biciclete, care va fi amenajată în Timişoara.


   Pentru proiectarea traseului 1 (Poienelor – Camera de Comerţ şi Industrie, de unde se intră pe actuala pistă de biciclete), costul de realizare este de 111.900 de lei, fără TVA, iar pentru cel de-al doilea traseu (zona La Iepure – terminal RAT Poienelor) este de 63.300 de lei.


  Pista de biciclete care va lega zona Poienelor de Centrul Civic va fi una futuristă şi presupune inclusiv amenajarea unor pasaje suspendate peste două intersecţii, respectiv Calea Bucureşti - Poienelor - Saturn şi Gară.


   „Pasajele vor prelua traficul pietonal, astfel încât sensurile giratorii ar rămâne doar circulaţiei auto.

Pasajele vor dispune de trasee separate pentru biciclete şi pietoni. Acestea vor avea un aspect arhitectural adecvat, vor supratraversa sensurile giratorii la o înălţime de aproximativ 6 m, iar lăţimea pietonală şi pentru biciclişti va fi de 5,5 m. Accesul se va face prin intermediul rampelor – pentru biciclişti şi a scărilor rulante şi al lifturilor - pentru pietoni”, în conformitate cu detaliile temei de proiectare.


    Totodată, edilii vor ca pista să fie delimitată pe anumite tronsoane de traficul auto, cum ar fi de exemplu, pe B-dul M. Kogălniceanu, printr-o zonă verde.


     De asemenea, în cadrul acestui proiect ar urma să fie amenajate şi două puncte de bike-sharing, unul la Poienelor, iar celălalt în Centrul Civic.

Ambele proiecte sunt finanţate cu fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeană, prin Programul Operaţional Regional, Axa Prioritară 4 a Programului REGIO 2014-2020, Obiectiv Specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reşedinţă de judeţ prin investiţii bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă. Fondurile nerambursabile din partea Uniunii Europene reprezintă 98% din valoarea eligibilă a proiectelor.

Comentarii

Ultimă oră