Sari la conținut

Podul de la Budila nu va fi refăcut în viitorul apropiat

podul-de-la-budila-nu-va-fi-refacut-in-viitorul-apropiat

 Aflat luni la Braşov, Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a dat de înţeles că linia ferată Braşov - Întorsura Buzăului ar putea fi abandonată.

După ce a vizitat zonele afectate de inundaţii din judeţele Braşov, Covasna, Botoşani şi Buzău, Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a vorbit şi despre podul de la Budila, care a fost luat de ape sâmbătă, 30 iunie 2018.

Mai exact, întrebat fiind dacă podul distrus de Tărlung este „prins” în vreun program de lucrări pentru combaterea efectelor calamităţilor naturale, răspunsul ministrului a fost: „Deocamdată, podul de la Budila e prins în ape. Facem acum evaluările de rigoare, dar trebuie să avem în vedere că este o lucrare de mare anvergură. Nu putem spune că soluţia de transport pe cale ferată va fi una imediată”.

„Am stabilit o serie de măsuri privind generarea unei soluţii rutiere. Vom debloca licenţe pentru operatori interesaţi în vederea efectuării transportului de navetişti. Sigur, probabil cu o susţinere guvernamentală, probabil că va trebui să susţinem o eventuală compensaţie pentru transportul rutier”, a explicat ministrul.

Pentru ca locuitorii care foloseau trenurile de pe ruta de cale ferată Braşov – Întorsura Buzăului să nu rămână izolaţi, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov Adrian Gabor a afirmat că au fost purtate discuţii cu un operator de transport rutier de persoane. „Împreună, am stabilit ca autobuzele să circule conform mersului trenurilor”, a anunţat Gabor.


     În ceea ce priveşte reconstruirea podului de cale ferată de la Budila, Lucian Şova a precizat că a discutat cu premierului Viorica Dăncilă acest aspect şi că va fi nevoie de efectuarea unui calcul economic foarte serios. „Va trebui să vedem dacă aplicăm soluţia mai scumpă, mai durabilă şi care va cere timp (adică realizarea unui nou pod la Budila) sau vom genera una pe transportul rutier, din anul 2019, când licenţele de transport vor fi alocate de către consiliile judeţene. Acolo unde rutele rutiere nu au suport comercial corespunzător se vor putea aloca subvenţii de la comunitatea locală”, a mai spus Lucian Şova.

Reprezentantul Ministerului Transporturilor a mai spus că tratează „cu maximă seriozitate” această problemă, chiar dacă la momentul prăbuşirii podului, acesta nu mai făcea parte din gestiunea directă a CFR Infrastructură. „Împreună cu doamna prim-ministru şi cu tot Guvernul manifestăm responsabilitate cu privire la toate comunităţile, fie că sunt mai mari, fie că sunt mai mici”.

Pe de altă parte, la Buzău, Lucian Şova a declarat că „în legătură cu podul care s-a dărâmat (cel de la Budila), trebuie să vă spun că el era sub monitorizare. Traversarea trenului s-a făcut cu pilotaj, iar apoi, după trecerea acestui tren, au fost instituite măsuri de restricţionare a traficului”.

Comentarii

Ultimă oră