Sari la conținut
sa-votat-pentru-horeca

În cursul ședinței de îndată plenul Consiliului Local a adoptat astăzi două proiecte de hotărâre de sprijin pentru activitățile economice afectate de pandemia de coronavirus.


Primul proiect dezbătut în plenul Consiliului Local a fost cel referitor la reducerea impozitului anual pe clădiri pentru clădirile nerezidenţiale, aflate în proprietatea persoanelor fizice sau juridice, folosite pentru activitatea economică. După discuții în plenul Consiliului Local cu privire la cuantumul acestei reduceri, majoritatea consilierilor locali au adoptat propunerea primarului de reducere a impozitului cu 25% pe toată perioada în care țara noastră a fost în stare de urgență și de alertă. Potrivit OUG 181/2020, reducerea se aplică dacă, din cauza efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, proprietarii sau utilizatorii clădirilor au fost obligaţi, potrivit legii, să îşi întrerupă total activitatea economică sau deţin certificatul pentru situaţii de urgenţă emis de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri prin care se certifică întreruperea parţială a activităţii economice.


Al doilea proiect de hotărâre vizează sprijinirea agenților economici din zona HoReCa prin două măsuri menite să reducă cheltuielile acestei categorii în anul 2021. Consilierii locali au aprobat propunerea de reducerea cu 50% a taxei de ocupare a domeniului public pentru terase pentru tot anul 2021. În momentul de față, taxa este de 2,4 lei/m.p./zi în zona A si B și 1,2 lei/m.p./zi în zonele C și D și Poiana Brașov. Cea de a doua măsura propusă de primar a fost cea de reducere tot cu 50%, pentru 2021, a taxei de autorizare a activităților economice din categoria alimentație publică și activități recreative.


„Din punctul meu de vedere, cred că votul de astăzi arată pe de o parte deschidere și susținere pentru mediul economic, iar pe de altă parte, responsabilitate pentru bugetul local. Uitându-mă comparativ la alte orașe mari, de exemplu Sibiu, acolo reducerea a fost de doar 20%. Iată că Brașovul a fost mai generos spre a sprijini comercianții locali. Au fost orașe care nu au aplicat deloc aceste măsuri. Cred că pragul pe care noi l-am ales, adaptat și la analiza specific făcută pe bugetul Brașovului, atât pe venituri, cât și pe cheltuieli, este un prag realist, sustenabil și care arată responsabilitate“, a declarat primarul Allen Coliban.


Primarul a precizat că a făcut propunerea în baza discuțiilor de la ședința ordinară de săptămâna trecută a CL și din mediul public. La baza propunerilor celor două acte normative a stat o analiză comparativă a încasărilor la bugetul local, precum și o analiză de impact asupra veniturilor. În acest moment, încasările sunt cu 21 milioane lei mai mici decât anul trecut, deci bugetul se află în deficit, iar o presiune suplimentară ar periclita investițiile pentru anul viitor.


Reducerea impozitului pe clădiri la agenții economici înseamnă o reducere a încasărilor bugetare cu aproximativ 2,5 milioane lei.


Impactul bugetar al reducerii cu 50% a taxelor pentru acordul primarului este estimat 350.000 de lei. Impactul bugetar al reducerii cu 50% a taxei de ocupare a domeniului public pentru terase este de 500.000 de lei.

”Art.1. Se aprobă reducerea impozitului anual pe clădiri cu o cotă de 25% pentru clădirile nerezidenţiale, aflate în proprietatea persoanelor fizice sau juridice, folosite pentru activitatea economică proprie a acestora sau date în folosinţă printr-un contract de închiriere, comodat sau prin alt tip de contract pentru desfăşurarea unor activităţi economice către alte persoane fizice sau juridice, după caz, dacă în perioada pentru care s-a instituit starea de urgenţă și/sau alertă, ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, proprietarii sau utilizatorii clădirilor au fost obligaţi, potrivit legii, să îşi întrerupă total activitatea economică sau deţin certificatul pentru situaţii de urgenţă emis de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri prin care se certifică întreruperea parţială a activităţii economice.

Art. 2 Se aprobă scutirea de la plata taxei lunare pe clădiri datorate de către concesionari, locatari, titularii dreptului de administrare sau de folosinţă a unei clădiri proprietatea publică sau privată a statului ori a unităţilor administrativ-teritoriale, după caz, dacă, în perioada pentru care s-a instituit starea de urgenţă și/sau alertă ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, utilizatorii clădirilor au fost obligaţi, potrivit legii, să îşi întrerupă total activitatea economică.

Art. 3 Primarul Municipiului Brașov și Direcția Fiscală Brașov vor asigura ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri”, se arată în proiectul de hotărâre.


RAPORT DE SPECIALITATE LA PROIECTUL DE HOTĂRÂRE AL CONSILIULUI LOCAL privind acordarea unor facilități fiscale având în vedere prevederile O.U.G.181/22.10.2020

Prin O.U.G. nr. 181/22.10.2020 privind unele măsuri fiscal-bugetare, pentru modificarea și completarea unuor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene, la art. 15 se prevede posibilitatea adoptării de către consiliul local până la data de 02 decembrie 2020, a unei hotărâri pentru acordarea pe durata stării de urgență și/sau alertă a unor facilități la plata impozitului anual pe clădiri sau a taxei lunare pe clădiri, și anume:
a) reducerea impozitului anual pe clădiri cu o cotă de pană la 50%, pentru clădirile nerezidenţiale, aflate în proprietatea persoanelor fizice sau juridice, folosite pentru activitatea economică proprie a acestora sau date în folosinţă printr-un contract de închiriere, comodat sau prin alt tip de contract pentru desfăşurarea unor activităţi economice către alte persoane fizice sau juridice, după caz, dacă în perioada pentru care s-a instituit starea de urgenţă și/sau alertă, ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, proprietarii sau utilizatorii clădirilor au fost obligaţi, potrivit legii, să îşi întrerupă total activitatea economică sau deţin certificatul pentru situaţii de urgenţă emis de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri prin care se certifică întreruperea parţială a activităţii economice;


b) scutirea de la plata taxei lunare pe clădiri datorate de către concesionari, locatari, titularii dreptului de administrare sau de folosinţă a unei clădiri proprietatea publică sau privată a statului ori a unităţilor administrativ-teritoriale, după caz, dacă, în perioada pentru care s-a instituit starea de urgenţă și/sau alertă ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, utilizatorii clădirilor au fost obligaţi, potrivit legii, să îşi întrerupă total activitatea economică

Comentarii

Ultimă oră