Toate programele de guvernare, indiferent de partid, din ultimii 10-12 ani, au în comun construirea autostrăzii București-Brașov. Tot în comun au și guvernele nerealizarea acesteia. Indiferent cum am privi lucrurile, beleaua pornește de pe vremea lui Traian Băsescu, când era negociator șef cu FMI, care a impus, la vremea respecitvă, nu priorități pentru România, cum ar fi o autostradă care să fluidizeze traficul de pe Valea Prahovei – Brașov, ci un anume coridor prin sudul țării, care să traverseze Carpații prin Vâlcea spre Sibiu…Mai mult, nu cred că mai e cazul să vă aduc aminte și de opoziția sinistră a lui Traian Băsescu de a construi autostrăzi, în general, care visa la rețele de drumuri naționale, când în toată lumea se contruiesc drumuri de mare viteză. Mă rog, după ce s-a trezit din beție (a puterii) ca urmare a picajului în sondaje, autostrăzile au revenit în prim plan. Nu pentru că Traian Băsescu ar avea probleme să ajungă repede la vila de protocol de la Predeal, pentru că are elicopter.
Nu mai amintesc de povestea cu licitația pe tronsonul Comarnic-Brașov (unde consorțiul franco-grecesc Vinci-Aktor a fost trimis la plimbare de Ministerul Transporturilor, după unii, au plecat ei, că șpaga era prea mare, după alții). Nici de faptul că documentația încă este în lucru, pentru a scoate la concesiune acest tronson, după cum spune același minister în răspunsul unei interpelări a deputatului Gabriel Tița. (Sunt convins că știați că e deputat brașovean).
Pe lângă miticii de Dâmbovița, care ne-au „faultat“ peste tot pe unde ne-au găsit cu proiecte majore de infrastructură, ne-o mai tragem și noi, în cel mai pur stil masochist. Și dacă ar fi să avem o documentație pusă la punct pentru autostradă, lucrările ar fi blocate pentru că Prefectura Brașov nu a rezolvat mai nimic din exproprierea terenurilor de pe traseul autostrăzii… de Sebastian Dan