Pentru o mână de avocați, politicieni sau afaceriști, exproprierile au fost multă vreme o oportunitate de a-și ajusta veniturile pe banii statului.
La final, Compania de Drumuri s-a trezit fie că a cumpărat hectare întregi de pământ pe care nu le folosește, fie că a achitat prețuri prea mari pentru servicii juridice sau pentru unele parcele, anunță Capital.
Conform datelor furnizate de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Na-ţionale din România, pentru exproprierea a 39,7 hectare de pe raza localităților Râșnov și Cristian din Brașov, guvernul alocase 25,12 milioane de lei. Până să renunțe francezii și grecii la contract, CNADNR expropriase 32 hectare de teren.
Decizii de expropriere au fost date atât pentru realizarea autostrăzii Comarnic-Brașov, proiect care nu s-a materializat deocamdată, în urma renunțării la contract a consorțiului franco-elen Vinci-Aktor, cât și pentru lărgirea la patru benzi a centurii de sud a Capitalei, proiect la care CNADNR a renunțat, cel puțin deocamdată.
“Terenurile (expropriate inutil de pe Autostrada Braşov-Borş – n.r.) pot fi utilizate pentru dezvoltarea ulterioară a autostrăzii de la două la trei benzi pe sens“, spune Daniela Drăghia, director general al CNADNR.