Linia Brașov - Predeal ar putea fi modernizată, incluzând un tunel feroviar de mare viteză. În prezent, se elaborează studiul de fezabilitate.
Procedura de achiziție pentru obiectivul de investiții „Modernizarea secțiunii feroviare Predeal - Brașov”, ce va include un tunel feroviar de mare viteză lung de aproape 10 kilometri, se estimează a fi lansată în a doua parte a anului 2025, au spus reprezentanții CFR Infrastructură pentru ECONOMICA.NET.
Tunelul va avea o lungime de 9,87 km și va permite circulația trenurilor cu până la 160 km/h, deși tunelul feroviar va fi proiectat pentru viteze de până la 200 km/h.
„În conformitate cu solicitările JASPERS/BEI, și ținând cont de decizia Comisiei Europene, s-a decis proiectarea tunelului nou de cale ferată la standardele necesare, pentru a putea fi ulterior înglobat într-o linie de mare viteză, în eventualitatea în care aceasta s-ar construi în zonă”
Reprezentanții CFR Infrastructură au identificat și câteva obstacole în cazul acestui proiect, precum faptul că acesta include cel mai lung tunel feroviar, iar relieful din zona traseului este unul dificil. Prin urmare, realizarea acestei structuri va fi o provocare cu o dificultate tehnică deosebită.
Tunelul va fi săpat cu utilaje de tip Tunnel Boring Machine (TBM), potrivit reprezentanților: „Traficul feroviar se va desfășura în două galerii separate (fiecare cu cale simplă), astfel încât, din motive de siguranță, în caz de incendiu, să poată fi asigurată evacuarea folosind galeria paralelă. Secțiunea tunelului este circulară și se va realiza cu utilaje tip Tunnel Boring Machine (TBM)”
Cu ajutorul acestui tunel, călătoria de la Brașov la București s-ar scurta cu aproximativ 18 minute, în contextul în care în prezent o astfel de deplasare durează în jur de 2 ore.
Costul minim al investiției este de 963 de milioane de euro, potrivit site-ului CFR SA.