Lucrările de modernizare a liniei de cale ferată Brașov-Sighișoara avansează cu instalarea finală a utilajelor TBM, cunoscute drept „cârtițe”, care vor săpa tunelurile gemene Homorod. Aceste tuneluri, cu o lungime de 5,1 km fiecare, fac parte dintr-un proiect amplu finanțat de Uniunea Europeană, menit să îmbunătățească infrastructura feroviară din România și să sporească conectivitatea pe Coridorul Rin-Dunăre.
Tunelurile Homorod sunt esențiale pentru creșterea vitezei și eficienței traficului feroviar pe ruta Brașov-Sighișoara. Prin reducerea pantelor și evitarea curbelor strânse, ele vor îmbunătăți semnificativ fiabilitatea și capacitatea transportului de persoane și marfă, contribuind la dezvoltarea economică și la integrarea mai bună în rețeaua feroviară europeană.
În paralel, tunelurile Ormeniș, aflate deja în execuție, se desfășoară conform planului, cu TBM-urile Eleni și Varvara, care sapă tuneluri de 6,9 km fiecare. Deși lucrările la tunelurile Homorod erau planificate inițial pentru această vară, startul lor va suferi un ușor decalaj, potrivit oficialilor din Ministerul Transporturilor.
Utilajele TBM utilizate în acest proiect sunt extrem de performante, capabile să foreze între 10 și 15 metri pe zi, șase zile pe săptămână. Deși tunelurile Homorod sunt mai scurte decât cele de la Ormeniș, ele vor beneficia de aceeași tehnologie avansată, fiind prevăzute cu 10 galerii de legătură.
Prin aceste lucrări, se așteaptă o reducere semnificativă a timpului de călătorie și o creștere a siguranței pe traseul Brașov-Sighișoara, contribuind astfel la modernizarea infrastructurii de transport a României.