Află mai multe detalii despre modul în care a fost afectată cultura la nivel național și internațional de tot ceea ce a însemnat criza sanitară.
Criza sanitară începută în 2020 a complicat viața tuturor oamenilor la nivel global, atât din punct de vedere economic, social și politic, cât și cultural. Pe fondul scăderii PIB-ului zonei Euro a scăzut cu 6,6%, BCE a fost nevoită să ofere sprijin financiar în valoare de 2, 2 miliarde Euro pentru a ajuta la traversarea în siguranță a acestei perioade.
Plățile electronice au crescut cu 10%, în timp ce oamenii au căutat noi modalități de a-și petrece timpul liber în siguranță. În timp ce numărul celor care s-au abonat la serviciile de streaming TV a crescut cu 42, 4% în 2020, cei care și-au îndreptat atenția către platformele de casino cu rotiri gratuite fără depunere a crescut cu 90% în România. Ce s-a întâmplat, însă, cu activitățile culturale, care au reprezentat în trecut una dintre cele mai populare metode de relaxare în timpul liber?
Evenimentele culturale s-au mutat în online în timpul crizei sanitare
Cultura s-a numărat printre principalele activități economice afectate de pandemie, peste 2, 5 milioane de locuri de muncă fiind afectate în mod direct de ceea ce s-a întâmplat în 2020. Pe parcursul anului, peste 6908 de teatre din întreaga lume au fost închise, 7516 muzee au avut accesul interzis pentru vizitatori și 21298 de biblioteci la nivel global nu și-au mai deschis porțile pentru cei dornici de lectură.
Aproximativ 11,304 centre culturale nu au mai permis organizarea de evenimente de profil în acel an, atât activitățile culturale subvenționate de către state, cât și cele private, fiind anulate sau amânate pentru 2021. În atare condiții, pentru ca tot ceea ce înseamnă cultură să nu fie afectată la nivel major, s-a luat decizia organizării de evenimente culturale online.
Transmisiunile prin live streaming au captat atenția iubitorilor de cultură, aceștia participând într-un procent de 53% la aceste evenimente în format digital. Streaming-ul de muzică a crescut cu 28% la nivel global, la fel cum s-a întâmplat și cu cererea de carte, acest segment înregistrând o creștere de 19% pe timpul crizei sanitare. Muzeele din întreaga lume și-au regândit strategia privind modul de accesare, astfel că 26, 5% dintre acestea au organizat evenimente live online în timpul lockdown-ului.
Nici cei care au organizat diverse târguri și spectacole nu s-au lăsat mai prejos și au dus mai departe tradiția, creșterea evenimentelor de acest gen fiind de 38% în 2020. Oamenii au fost receptivi în ceea ce privește participarea la evenimentele online, indiferent dacă a fost vorba despre transmisiuni gratuite (participare de peste 68%) sau plătite (40%).