Trecem printr-o perioadă în care prioritățile sunt resetate. În aceste momente în care foarte multă lume se află în autoizolare, principalele griji se rezumă la mâncare, produse de curățenie și opțiuni de divertisment. Din fericire, serviciile de livrare și de streaming sunt turate la maxim.
Schimbarea comportamentului clienților va lăsa urme îndelungate pentru cel puțin o perioadă medie de timp. Pe de o parte avem reducerea intenției de cumpărare pentru produse non-esențiale, pe de alta avem reducerea bugetului de shopping pentru un segment semnificativ al cumpărătorilor.
Valul nou de cumpărături vizează doar acele lipsuri de acasă, care erau acoperite în timpul orelor de muncă. Tocmai de aceea, produse precum cele din categoria IT, birotică și papetărie și imprimante au cunoscut un salt în vânzări în ultimele două săptămâni. Limitarea la aceste categorii au arătat un lucru cert: nevoia de upgrade a scăzut, iar industria a contribuit categoric la accentuarea acestui fapt.
Este bine cunoscut faptul că perioada de schimbare a unui telefon mobil a crescut considerabil în ultimii ani. Generațiile recente au devenit mult mai puternice și mult mai fiabile precum cele care făceau alegerea unui nou telefon mult mai ușoară. Durata medie de utilizare a unui smartphone ajunge acum la 3 ani, iar producătorii de telefoane au simțit asta din plin, ca urmare a plafonării creșterii în vânzări.
Mulți producători optează pentru lansarea de modele consecutive cu actualizări în general minore. O dată la câțiva ani, aceștia lansează câte un model care să reseteze piața și să readucă intenția de cumpărare în mintea celor mai mulți fani. A fost cazul celor de la Apple în 2017, odată cu lansarea modelului iPhone X. După 3 ani în care fiecare smartphone a primit upgrade-uri minore, iPhone X aducea un nou design, noi tehnologii pentru Apple, dar și un preț pe măsură. A fost smartphone-ul „pe care trebuia să îl ai”. Strategia Apple de a lansa modele ulterioare, cu upgrade-uri minore s-a păstrat și după iPhone X. iPhone XS și iPhone 11 Pro au aceleași dimensiuni, același ecran și aceeași experiență de utilizare. iPhone 11 Pro a primit o cameră în plus, însă iPhone X poate fi folosit în continuare fără nici cea mai mică problemă.
În tabăra Android, Samsung a implementat aceeași strategie. Samsung Galaxy S8 a fost lansat în 2017, iar mulți dintre utilizatori nu au descoperit prea multe motive de a face upgrade la următoarele două modele. Odată cu lansarea generației Galaxy S20, fanii au regăsit motivele de upgrade. Pe lângă procesorul de ultimă genarație, Samsung oferă un nou sistem de camere. În funcție de modelul de Galaxy S20 pe care îl vor alege, camerele vor deveni din ce în ce mai bune. De la sistemul de camere triple de pe Galaxy S20, până la Zoom-ul 100X de pe Galaxy S20 Ultra. 2020 ar fi trebuit să fie anul Samsung.
Din păcate, răspândirea virusului COVID-19 va opri multe intenții de cumpărare. Cei mai mulți dintre cumpărători vor rămâne la iPhone X, Samsung Galaxy S8 sau la oricare alt telefon pe care îl folosesc în acest moment.
Până la următorul upgrade, majoritatea telefoanelor sunt foarte bune pentru lucrurile de zi cu zi. Camerele foto sunt, în continuare, capabile de a realiza amintiri la calitate înaltă, în timp ce procesoarele, chiar dacă „vechi” de câțiva ani, pot rula cele mai populare aplicații și jocuri.
Așa că planurile pentru un nou telefon mobil ar trebui coborâte pe lista de priorități. Virusul COVID-19 este o provocare cu care nimeni din această generație nu s-a mai confruntat până acum. Pe primul loc trebuie să primeze siguranța, urmarea îndemnurilor autorităților și limitarea pe cât posibil a contactelor sociale.
Din fericire, suntem o societate foarte conectată la tot ceea ce contează pentru noi: familie, prieteni și informațiile care ne interesează. Ne putem vedea digital, iar dacă ne dedicăm planului de autoizolare, revederile în afara casei vor deveni mai devreme sau mai târziu o realitate de care ne vom bucura din plin.
#stămacasă