Conform ultimelor date prezentate de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), cea mai circulată şosea de pe teritoriul României este Drumul Naţional 1 (DN1), informează www.curierulnaţional.ro. Cu toate acestea, şoseaua este închisă periodic.
Cele mai dese restricţionări de circulaţie. În ciuda importanţei şoselei DN1, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) se implică mai mult în dezvoltarea Autostrăzii A2, denumită și Autostrada Soarelui, care va lega Bucureștiul de Constanța. Autorităţile au găsit bani la Banca Europeană de Investiţii (BEI) din fonduri de coeziune de la Comisia Europeană şi de la bugetul de stat, pentru a finaliza A2. În acest timp, pe DN1 se înregistrează cele mai dese restricţionări de circulaţie, motivate fel de fel de amenajări, unele necesare pentru intersecţiile DN1 cu viitoarea autostradă Bucureşti – Braşov. Autostradă pentru care nu există, însă, perspective de finanţare.
Ce zice recensământul circulaţiei. DN1 se întinde pe mai bine de 643 km şi leagă Capitala de oraşul Borş din judeţul Bihor. În ciuda existenţei unei mini-reţele de autostrăzi precum Bucureşti-Piteşti (A1) sau Bucureşti-Cernavodă (A2), cea mai circulată şosea din România continuă să fie Drumul Naţional 1. Datele recensământului general al circulaţiei rutiere realizat de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, arată că DN 1 conduce detaşat în topul celor mai circulate şosele din România. Traficul însumat al sectoarelor care îl compun este de aproape 720.000, fiind urmat la distanţă considerabilă de DN2 Bucureşti – Siret, cu puţin peste 400.000 de autovehicule zilnic.
Creştere cu 50% a traficului de autocamioane. Conform aceluiaşi recensământ oficial, traficul de autovehicule articulate a crescut cu până la 50% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Acest lucru duce, conform celor de la CNADNR, la o importantă creştere a agresivităţii traficului asupra structurilor rutiere întâlnite pe DN1. De asemenea, oficialii au declarat că pe circa o treime din lungimea reţelei de drumuri naţionale ponderea traficului de vehicule grele depăşeşte 20% din traficul total. Creşterea, în ansamblu, a traficului pe reţeaua de drumuri naţionale este de 31%, ceea ce corespunde prognozei maximale faţă de recensământul din anul 2005.