Băncile din România vor avea obligaţia să raporteze către ANAF, în fiecare zi, lista persoanelor fizice sau juridice care îşi deschid sau închid un cont bancar, de orice fel, dar şi dacă cineva închiriază sau renunţă la o cutie de valori, potrivit Codului de Procedură Fiscală care intră în vigoare de la 1 ianuarie 2016. Pe lângă bănci, şi cazinourile, notarii, avocaţii şi agenţii imobiliari vor avea obligaţia să raporteze zilnic către ANAF tranzacţiile care depăşesc 5.000 de euro, indiferent dacă tranzacţia este efectuată prin una sau mai multe operaţiuni ce par a avea o legătură între ele.
Prin conturi se înţelege toate tipurile de conturi de care poate dispune un client, indiferent de monedă, iar informaţiile furnizate se vor referi inclusiv la modificările survenite după data deschiderii contului cu privire la cel puţin un element de structură din formatul de raportare pus la dispoziţie de către ANAF. Guvernul susţine că măsura prezintă avantajul constituirii, la nivelul ANAF, a unei baze de date care să fie valorificată atăt în scopul identificării evaziunii fiscale, cât şi în scopul eficientizării activităţii de executare silită.