Sari la conținut

Compania GSK, care deţine producătorul Europharm din Braşov, estimează că, în 2012, 75% din producţie (în volum) va merge pe pieţele externe, nivel în creştere comparativ cu 60% anul acesta şi 43% în 2010.

Pascal Prigent, directorul general al GSK România, care şi-a început mandatul în 2011, spune că îi este dificil să facă o estimare cu privire la 2012 având în vedere incertitudinile mediului de afaceri din industria farmaceutică, dar că va continua să investească. El nu a oferit informaţii în legătură cu valoarea investiţiilor.
„Recent, am anunţat finalizarea unei investiţii de 7 milioane de dolari pentru producţia la nivel local, în fabrica GSK din Braşov, a două branduri ale GSK: Seroxat, tratament împotriva depresiei, şi Retrovir capsule, tratament pentru HIV. (…) Această in-vestiţie ne permite să creştem exporturile fabricii într-un număr mai mare de pieţe, de la 50 de ţări la sfârşitul anului trecut la 80 de ţări în prezent”, a spus Prigent.
„Fabrica din Braşov are o combinaţie unică de calitate şi productivitate, pentru care a primit o mulţime de premii. În ultimii ani, unitatea noastră a evoluat de la pro- ducția de mărci generice, destinate exclusiv pieţei locale, la o veritabilă unitate GMP (Good Manufacturing Practice). Recent, s-au făcut numeroase transformări şi investiţii pentru a facilita transferul de producţie pentru mărci precum Seroxat (antidepresiv) şi Retrovir (HIV/SIDA) şi plănuim să o dezvoltăm în continuare. Investiţiile au ajuns la 100 mil. dolari, în ultimii 12 ani. Ca rezultat, în 2010 medicamentele produse în Braşov au fost livrate în peste 50 de ţări, exporturile ridicându-se la mai mult de 40% din producţie. Producem 16 branduri“, a declarat Pascal Prigent, care a preluat la începutul anului trecut divizia locală a GlaxoSmithKline.     S.B.

Comentarii

Ultimă oră