Sari la conținut

Informaţii utile clienţilor Companiei Apa Braşov S.A.

informatii-utile-clientilor-companiei-apa-brasov-sa

Cum se calculează factura?
În conformitate cu prevederile Legii nr. 241/2006, Ordinul A.N.R.S.C. nr. 88/2007 şi cu Regulamentul consolidat şi armonizat al serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare pentru întreaga  arie a delegării, prestat de Compania Apa Braşov S.A., operatorul serviciilor de apă şi de canalizare emite factură unică la nivelul branşamentului imobilului, în strictă conformitate cu înregistrările apometrului montat pe branşamentul care deserveşte imobilul la limita de proprietate publică şi cea privată (reţeaua interioară).
Reţeaua interioară de alimentare cu apă şi de canalizare aparţine ca obligaţie de întreţinere şi reparaţie utilizatorului.
Când se emite factura?
Factura se emite lunar, aproximativ la aceeaşi dată, pe baza consumurilor în­registrate de contoarele de branşament sau, în lipsa acestora, pe baza consumului normat (pauşal) prevăzut de lege.
Ex:    ➭ 1 pers. cu baie în sistem pauşal – 5,1 mc/lună.            ➭ 1 pers. fără baie în sistem pauşal – 3 mc/lună.
Dacă nu primesc factura?
Neprimirea facturii nu cons­tituie motiv de neplată. Contactaţi-ne la numărul de ­telefon 0268/926 – CONTACT CENTER, pentru a vă pune la dispoziţie o copie a facturii. Nu ne asumăm răspunderea pentru transmiterea facturii la o adresă eronată.
În cât timp trebuie achitată factura?
Factura trebuie achitată până la termenul scadent  ­înscris pe factură. Termenul scadent al facturii este de 15 zile calendaristice de la data emiterii ei.
În cazul în care factura nu a fost achitată în termen de 30 de zile calendaristice de la data scadenţei, utilizatorul va fi notificat pentru sistarea serviciilor.
Procedura de notificare se va considera îndeplinită şi în cazul unui eventual refuz de primire a acesteia din partea utilizatorului. Prin refuz se înţelege fie lipsa semnăturii utilizatorului de pe notificare sau de pe confirmarea de primire, fie neridicarea corespondenţei de la oficiul poştal.
Modalităţi de plată a facturilor
➭    La casieriile Companiei Apa Braşov unde plata se poate face numerar sau cu card bancar
➭    Prin debit direct: pentru clienţii care au cont bancar deschis la BRD şi ING Bank
➭    La bancomatele BRD (ATM): Serviciu disponibil pentru posesorii de card bancar emis de BRD
➭    La ROBO BRD (APT) plata se poate face numerar sau cu card bancar
➭    La ghişeele BRD: pentru efectuarea plăţii este nece­sară factura
➭    Prin virament bancar: din orice cont către conturile Companiei Apa Braşov specificate pe factură              
Nu uitaţi să specificaţi pe ordinul de plată codul client şi numărul facturii!
➭    La oficiile Poştei Române: pentru efectuarea plăţii este necesară factura.
Pot transmite personal citirea?
DA. Citirea indexului contorului se poate face de către utilizator. Transmiterea acestor informaţii se poate face la numărul de telefon:  0268 / 926 – Contact Center.
Drepturile şi obligaţiile utilizatorului
Utilizatorul are urmă­toa­rele drepturi:
➭    Să conteste facturile, în maxim 10 zile calendaristice de la emiterea acestora, când constată diferenţe între consumul facturat şi cel realizat. Obligaţia probei primirii facturii şi a încadrării în termenul de contestare revine utilizatorului;
➭    Să primească răspuns în maxim 30 de zile calendaristice la sesizările făcute operatorului cu privire la neîndeplinirea unor condiţii contractuale.
Utilizatorul are urmă­toa­rele obligaţii:
➭    Să achite contravaloarea serviciilor furnizate de operator în maxim 15 zile de la emiterea facturii, pentru aceasta se va preocupa de obţinerea unui duplicat al facturii, atunci când aceasta nu ajunge la adresa de corespondenţă indi­cată în contract;
➭    Să permită accesul ope­ra­torului la contor pentru efectuarea citirilor, verificărilor, precum şi pentru operaţiile de întreţinere şi intervenţie în cazul în care căminul de branşament şi/ sau contorul de apă se află pe proprietatea utili­za­to­rului;
➭    Să aducă la cunoştinţă operatorului, în termen de 15 zile lucrătoare, orice modificare a datelor sale de identificare, a datelor cuprinse în anexa 3 la contract şi a datelor de identificare ale imobilului pentru care sunt prestate serviciile, precum şi a adresei la care operatorul urmează să trimită facturile. Lipsa acestei comunicări angajează răspunderea materială a utilizatorilor pentru eventualele prejudicii suferite de operator ca urmare a neexecutării culpabile a obligaţiei de informare.

Program casierii

Braşov, str. Crişana nr.1-3 (Sediul Companiei)
Luni – Vineri
8.00 – 18.00


Săcele  (Sediul Companiei)
Luni – Vineri
8.00 – 16.00


Hărman (Sediul Primăriei)
Luni
8.30 – 15.00


Hălchiu (str. Feldioarei nr. 1)
Satu Nou
Luni – Marţi
7.00 – 15.00


Sânpetru (Sediul Primăriei)
Marţi
8.00 – 13.00
15.00 – 17.00


Prejmer (Sediul Hidrosal – str. Mare nr. 574)
Miercuri
8.30 – 15.00


Bod Colonie şi Bod Sat (Sediul Primăriei)
Joi
8.30 – 15.00

Pentru localităţile: Codlea, Rupea, Hoghiz, Homorod, Apaţa, plata facturilor se poate efectua la oficiile Poştei Române sau la agenţiile BRD.

De ce acte este nevoie pentru încheierea contractului ca persoană fizică?

1.Cerere tip de contractare
2.Copie act de identitate
3.Copie extras C.F sau contract de vânzare – cumpărare sau certificat de moştenitor sau contract de închiriere (după caz)
4.Acordul proprietarului pentru încheierea contractului (pentru chiriaş)

De ce acte este nevoie pentru încheierea contractului ca persoană juridică?

1.Cerere tip de contractare
2.Copie CUI
3.Copie act de spaţiu (extras C.F. sau contract de vânzare-cumpărare sau contract de închiriere, după caz)
4.Declaraţie proprietar, pentru chiriaş
5.Certificat Constatator de la Registrul Comerţului (Oglinda firmei)
6.Copie act de identitate reprezentant legal

Documentele pot fi:
➭    transmise pe e-mail la adresa: clienti@apabrasov.ro
➭    depuse la Registratura Companiei, str. Crişana nr.1-3
(lângă Piaţa Dacia)
După finalizarea contractului veţi fi contactat telefonic sau pe e-mail pentru a veni la sediul Companiei (Birou Avize Clienţi) din str. Crişana nr.1-3, în vederea semnării şi însuşirii acestuia.

COMPANIA APA / CONTACT

Email:    clienti@apabrasov.ro
Website:    www.apabrasov.ro
Telefon:    0268/926 – Serviciul Contact Center vă stă la dispoziţie:
➭    De luni până vineri, între orele 7.00 – 19.00
(pentru informaţii despre contract, factură, transmitere autocitire, tarife, avarii)
➭    Non-stop pentru anunţarea avariilor sau ­solicitarea unei echipe de intervenţii.

Comentarii

Ultimă oră