Ieri a început montarea grinzilor de beton. Dacă nu apar probleme, de la finalul anului locuitorii din zonă nu vor mai face un ocol de 40 km!
Începută în toamna anului trecut, construcţia noului pod de peste râul Olt, dintre localităţile Comăna şi Crihalma, a ajuns în etapa montării grinzilor de beton care susţin tablierul. Această etapă a început marţi, iar primarul comunei, Viorel Grusea, a anunţat că „a ajutat Dumnezeu sa ajungem în acest stadiu. Firma constructoare, cu ajutorul unei macarale care ridică până la 500 t, a trecut la montarea grinzilor de beton. Lucrările merg bine şi, uşor-uşor, podul prinde formă”.
Lucrările de reconstrucţie a podului au demarat în octombrie anul trecut, fiind finanţate prin Compania Naţională de Investiţii. În primăvara acestui an au fost unele probleme cauzate de viituri, însă constructorul a recuperat întârzierile faţă de grafic.
În aceste condiţii, în vară, primarul comunei a anunţat că „reprezentanţii constructorului au promis că din 11 decembrie 2019 se va putea circula pe acest pod, iar singurul risc în cazul în care vremea va fi neprielnică, va fi ca doar partea de finisaje, cum ar fi montarea unor balustrade, indicatoare, efectuarea de marcaje, să se efectueze anul viitor. De la final de an, comuna noastră nu va mai fi despărţită în două şi localnicii nu vor mai fi nevoiţi să facă un ocol de 40 de km (pentru a ajunge de la Crihalma la Comăna pe un traseu deviat)”.
Podul va avea aproximativ 100 de metri şi va fi mai înalt cu 5 metri faţă de malul Oltului. Rampele necesare pentru parcurgerea acestuia se vor întinde pe o suprafaţă de aproximativ 700 de metri. Pe noul pod se va putea circula cu o viteză maximă de 60 km/h.
Valoarea investiţiei este de 18,8 milioane de lei, iar finanţarea este asigurată de la bugetul de stat, prin Compania Naţională de Investiţii.