Sari la conținut

Macedonschi decalog al siguranței în traficul brașovean

macedonschi-decalog-al-sigurantei-in-traficul-brasovean

Macedonschi  decalog al siguranței în traficul brașovean: „Viteza mașinilor în orașul nostru depășește cu mult media europeană!”

Consilierul local braşovean din partea FDGR, Cristian Macedonschi, susține protestul de luni,14 martie 2016,

organizat pentru siguranța cetățenilor la trecerile de pietoni dinBrașov și propune administrației locale zece măsuri concrete de evitare a accidentelor în oraș, pentru viitorul apropiat. Traficul la Brașov

a crescut exponențial în ultimii 10 ani, iar viteza cu care mașinile rulează

în oraș este mult mai maredecât media europeană, ceea ce reprezintă o problemă extremde serioasă. Cristian Macedonschi consideră că “astfel deevenimente tragice precum cele care s-au întâmplat până acum în oraș se pot evita în

viitor, însă doar dacă arătăm cutoții mai multă atenție și respect față de semenii noștri. Toți actorii care pot fi implicați în accidente rutiere, fie că sunt pe șosea, fie că sunt pe trotuar, pe jos, pe biciclete sau în autovehicule, sunt

responsabili pentru siguranța celor dinjurul lor. Astfel, fiecare persoană în parte trebuie să seasigure și să fie atentă în trafic, în timp ce Primăria Brașovtrebuie să intervină rapid și să transforme acest oraș într-unul cu adevărat

sigur pentru locuitorii săi”. În plus, Macedonschi propune administrației

localei implementarea a 10 măsuri concrete care pot duce la evitarea în viitor

a accidentelor rutiere de acest fel.

Decalogulsiguranței în traficul brașovean se referă la măsurileurmătoare:

1. Cursuri obligatorii de circulație rutieră, susținute înșcoli de poliția rutieră începând cu clasa 0, pentrueducarea în trafic a copiilor noștri;

2. Școlile de șoferi trebuie să pună accent pe protecțiapietonilor și a bicicliștilor din trafic. Astfel, obținereapermisului de conducere trebuie să fie condiționată deurmarea unor cursuri și verificări mai stricte, pentru a-idetermina pe tinerii șoferi să fie mai atenți în trafic și săpună mai mult accent pe viața tuturor celor prezenți înjurul lor;

3. Zona 30 - Limitarea de viteză în zone unde se află școli, grădinițe, parcuri

sau locuri de joacă;

4. Iluminarea puternică a trecerilor de pietoni, pentru ca acestea să fie mult mai vizibile pentru șoferi, de departe, ca niște insule de lumină (ele trebuie să fie mai puternic iluminate decât iluminatul public stradal);

5. Semnalizarea suplimentară (secundară) a trecerilor de pietoni, cu semne mari iluminate intermitent;

6. Montarea semafoarelor cu buton de acționare la trecerile de pietoni de pe arterele principale de circulație;

7. Îmbunătățirea și eficientizarea transportului public din întreg municipiul Brașov, pentru a-l face mai atractiv și pentru a reduce, astfel, aglomerația cauzată de numărul mare de autoturisme care circulă în același timp;

8. Crearea unor noi locuri de parcare, mai mari, de tip Park & Ride, în imediata apropiere  a capetelor de linie

a transportului public brașovean. Astfel, cei care vin din afara orașului nu vor mai fi obligați să intre

în oraș cu mașinile. Aceasta este, de asemenea, o măsură care are un impact multiplu: atât asupra siguranței

pietonilor, cât și asupra reducerii traficului rutier din oraș;

9. Montarea radarelor fixe în oraș, pe arterele principale, astfel încât viteza de rulaj a autovehiculelor să rămână în limita legală permisă;

10. Îndesirea controalelor de viteză neașteptate de către Poliția Rutieră, pe străzile cu viteză limitată, unde nu sunt montate radare fixe și în locurile cunoscute pentru riscul mare de producere a accidentelor rutiere.

În plus mai recomanda sa se introduca viteza maxima de 50 km/h in tot municipiul.

Din păcate, există însă prea multe cazuri care s-au încheiat tragic, ceea

ce arată nevoia de reguli stricte și soluții demobilitate sigure. ”Numai în primele luni ale lui 2016 petrecerile de pietoni din Brașov s-au stins din viață

nu mai puțin de 4 persoane, ceea ce este îngrozitor. Este evident faptul

că aceste persoane nu au cum să se facă vinovate, iar cel mai clar  exemplu îl reprezintă chiar eleva de 16 ani care și-a găsit sfârșitul

pe trecerea de pietoni de pe Calea București, în timp ce traversa

strada regulamentar, iar mașinade pe prima bandă era deja oprită pentru a-i acorda prioritate”, a declarat consilierul FDGR.

Consilierul Forumului german a subliniat ca NU sustine, NU incurajeaza si NU a mentionat nicaieri montarea de "jandarmi culcati" pentru a restrictiona viteza ca forma de preventie a accidentelor in Brasov. „In ultimele zile s-au montat de catre primarie astfel de limitatoare de viteza dar eu sustin vehement ca sunt bani aruncati in vant de o administratie iresponsabila fiindca acesti "jandarmi culcati" se deterioreaza destul de repede, strica amortizoarele masinilor, influenteaza fluiditatea traficului si atunci cand nu este cazul, impiedica deplasarea rapida a salvarilor in caz de urgenta iar iarna, cand pericolul este cel mai mare sunt demontati datorita dezapezirii strazilor.

Ma detasez clar de decizia Primariei Brasov de a monta astfel de sisteme de reducere a vitezei pe strazile noastre si mai ales pe arterele principale”, a declarat Cristian Macedonschi

Cristian Macedonschi este Consilier local din partea Forumului Democrat al Germanilor din România din anul 2012, iar în prezent candidează pentru funcția de Primar alMunicipiului Braşov.

www.cristianmacedonschi.ro

Comentarii

Ultimă oră