Un zâmbet la intrarea în hotel, personal mai amabil şi servicii mai bune! Trei lucruri care probabil i-ar determina pe mulţi români să devină turişi la ei acasă. Asta încearcă să facă reprezentanţii ANAT care au prezentat la Moieciu un program pe cât de ambiţios, pe atât de atractiv. Programul „Vacanţă în ţara mea” debutează la începutul lunii februarie şi vine cu reduceri de până la 30 de sută pentru cei care vor să îşi petreacă în 2012 concediile în ţară.
Servicii mai bune. Şi totuşi pentru recâştigarea încrederii în turismul autohton turiştii românii au nevoie de mai mult decât. E necesară o schimbare de mentalitate în politica turismului românesc dacă vrem să atragem turiştii românii către frumuseţile patriei. O spune chiar Corina Martin, preşedinta Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România. „Pornim de la ceea ce doreşte fiecare dintre noi atunci când merge în vacanţă. Eu însumi dacă merg în vacanţă îmi doresc servicii corecte pentru preţul pe care l-am plătit. Îmi doresc ca hotelul sau pensiunea unde m-am cazat să aibă servicii conform clasificării pe care a primit-o de la minister. La fel trebuie să se întâmple când mergem să vizităm o atracţie turistică, un obiectiv turistic, când mergem într-un restaurant sau când, pur şi simplu vizităm, ceva în România. De multe ori un zâmbet înseamnă mult, e foarte important acest zâmbet în industria ospitalităţii şi cu asta trebuie să începem atunci când intrăm într-un hotel, într-o pensiune”, a spus Corina Martin – preşedinte ANAT.
Judeţul Braşov, un exemplu turistic. În plus patronatele din turism au subliniat şi faptul că au nevoie de sprijin şi din partea autorităţilor locale, mai ales a celor din zonele cu potenţial turistic foarte mare! De altfel câţiva paşi în acest sens au fost deja făcuţi. De exemplu, judeţul Braşovul a reuşit performanţa în 2011 să fie pe primul loc la nivel naţional ca număr de turişti. Toate acestea sunt şi rezultatul mai multor proiecte desfăşurate în ultima perioadă de administraţia judeţeană. „Străinii care vin la noi, vin să vadă cetatea Braşovului, vin să vadă cetatea Feldioara pe care am început să o renovăm şi în aproximativ doi ani o să o finalizăm. La Rupea lucrăm puternic, Râşnovul este aproape gata, iar la Bran am investit foarte mult, cât am putut bineînţeles, când încă nu era restituită vechilor proprietari, prin Ministerul Culturii, prin demersuri făcute de noi, circa zece milioane de euro. Lucrăm şi la fortificaţiile săseşti şi adevărul este că din monumentele pe care le avem, peste 900 înregistrate în judeţul Braşov, cam 80% sunt monumente pe care le moştenim de la saşii care au locuit pe aceste meleaguri”, a declarat Aristotel Căncescu, preşedinte CJ Braşov.
Autobuz turistic regional. „Susţinem demersurile ANAT-ului, iar cu sprijinul administraţiilor locale promovăm zona noastră, dar nu numai atât. Mergem noi la ei acasă. De exemplu, avem un program european intitulat "Braşovul Vine la Tine Acasă" în 7 oraşe mari din România unde ne prezentăm şi unde încercăm să îi atragem la noi şi extindem acest program în străinătate: Germania, Elveţia şi Austria. În cinci oraşe principale din fiecare ţară venim cu produse braşovene şi cu oferte turistice să îi atragem la noi. În plus anul acesta vom intrega un sistem de management al destinaţiilor, deoarece turiştii vin să vadă destinaţii şi îi informăm cât mai bine. În plus o să dezvoltăm şi infrastructura cu un autobuz turistic regional al Ţării Bârsei care va uni toate cetăţiile şi bisericile fortificate din Ţara Bârsei”, a adus precizări Cristian Macedonschi, preşedinte APDT Braşov. A.N.