O mare parte din rețeaua de cale ferată din România – analiștii din industrie spun că 50% din totalul de 10.500 km – se află într-o stare avansată de degradare și necesită reparații capitale.
„Bineînțeles, aceste reparații ar trebui să se întindă pe parcursul a mai mulți ani – 10 poate chiar 15 ani. Iar dacă ar fi să ne referim la sume, necesarul ar fi undeva la 500 milioane de euro anual”, este de părere Ștefan Roșeanu, senior partner Club Feroviar. Potrivit lui, s-a ajuns la această situație mai ales din cauza subfinan- țării din ultimii ani și a lipsei lucrărilor de între-ținere.
Infrastructura feroviară este doar parțial electrificată, iar aceasta nu este singura problemă. Lucru demonstrat și de specialiștii din Ministerul Transporturilor, care spuneau că pe rutele CFR există 1.322 de puncte periculoase, iar 95% din instalațiile de siguranță a circulației sunt expirate sau ar trebui reparate.