Peste 2,5 miliarde de euro s-au cheltuit anul trecut pe maşini vechi din import, adică de zece ori mai mult decât pe achiziţia de maşini româneşti, produse de Dacia sau Ford.
Piaţa auto locală a urcat anul trecut la peste 3,7 miliarde de euro potrivit calculelor ZF, sumă din care 2,5 mld. euro reprezintă achiziţia de maşini vechi importate din Europa de Vest. Spre comparaţie, în 2007, anul în care s-a atins maximul pieţei auto locale, românii au cumpărat maşini în valoare de aproape 6 miliarde de euro.
Diferenţa constă în faptul că la acea vreme piaţa importurilor de maşini vechi era evaluată la circa 1,2 miliarde de euro, adică la aceeaşi valoare la care este acum evaluată piaţa de maşini noi. Pentru automobilele noi s-a luat în calcul un preţ mediu cu TVA de 15.000 de euro, iar pentru cele vechi de 10.000 de euro.
Înmatriculările de autoturisme noi au înregistrat anul trecut o creştere de 16% faţă de anul anterior, la aproape 81.200 de unităţi, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înregistrare a Vehiculelor (DRPCIV).