Sari la conținut

Scrisoare deschisă adresată ministrului Educației, Daniel David, de către un student al Facultății de Istorie, Universitatea București: “Cum veți ameliora, concret, „problema de securitate națională” a analfabetismului funcțional?

Darius Covaciu este absolvent al Colegiului Național Grigore Moisil din Brașov.
În scrisoare, el subliniază pericolele reducerii orelor de istorie și geografie din trunchiul comun al planurilor-cadru pentru clasele a XI-a și a XII-a.
Fost elev pasionat de aceste discipline, autorul argumentează că eliminarea lor afectează profund dezvoltarea identității naționale și europene a tinerelor generații, contribuind la scăderea interesului pentru educație și cultură.
El critică tendința internațională de a reduce „umanioarele” în favoarea specializării timpurii, subliniind că o educație generală echilibrată este esențială pentru formarea unui caracter solid și a unui spirit critic. Darius Covaciu cere Ministerului Educației să revizuiască această măsură și să acorde o mai mare importanță disciplinelor fundamentale, pentru a preveni erodarea valorilor culturale și intelectuale ale societății.

Se poate consulta documentul original.

Comentarii

Ultimă oră