Sari la conținut

Şpagă de 440 milioane de euro pentru autostrada Braşov-Comarnic!

Într-un reportaj prezentat de ProTv, Alin Goga, un fost director al departamentului juridic din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADR) a făcut o dezvăluire senzaţională. Goga a declarat că rezilierea contractului dintre Guvern şi consorţiul Vinci-Aktor s-a făcut pentru că i „s-a cerut o şpagă prea mare”.

Dezvăluire incredibilă

Pro TV a început campania Autostrada în cel de-al şaptelea sezon al emisiunii „România, te iubesc!”, în care prezintă cum este posibil ca în 21 de ani să fie construiţi doar 210 kilometri de autostradă. Emisiunea a prezentat ieri seară povestea rezilierilor de contracte pentru construcţia tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov, pentru care s-ar fi cerut o mită de 440 de milioane de euro, potrivit dezvăluirilor făcute de un fostul director al departamentului juridic din cadrul CNADR, Alin Goga. Acum doi ani, guvernul a semnat un contract cu două firme pentru a construi acest tronson de autostradă. După câteva zile, acordul a fost rupt.

„Ori în pungă, ori în bancuţă”

Alin Goga, fost director in departamentul juridic din compania de autostrăzi, spune că rezilierea s-a făcut pentru că s-a cerut o spagă prea mare. „E vorba de 40 de milioane cash şi 400 de milioane în lucrări, pe 30 de ani. Cash, în pungă primiţi de nişte oameni…oriunde vor ei… cum vrei moşule… ori în pungă, ori în bancuţă…”, a declarat Alin Goga. „Gura lumii, eu spun, e o prostie, să mă ierte, dar eu spun doar legendele urbane”, şi-a explicat fostul director afirmaţiile.

Oficial, consorţiul nu a putut face rost de finanţare

Consorţiul franco-elen Vinci – Aktor, care a câştigat licitaţia pentru construcţia în regim de concesiune a autostrăzii Comarnic-Braşov, în lungime de 55 km, trebuia să atragă de pe pieţele financiare 1,5 miliarde de euro, dar au anunţat statul român că renunţă unilateral la acest contract. Autostrada, care ar fi urmat să fie gata în 4 ani, avea costuri totale cu finanţarea, construcţia şi întreţinerea fiind de 4,6 miliarde de euro, timp de 30 de ani. Oficial, consorţiul a invocat faptul că nu a putut obţine finanţarea de 1,5 miliarde de euro din partea băncilor, necesară pentru demararea lucrărilor.

„Poliţie – cătuşe – puşcărie”

Fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu a avut şi el o declaraţie cel puţin bizară referitoare la relaţia cu francezii. „N-au insistat să prelungească termene, au venit şi au zis cu voce mică să mai lungim, că n-au de unde să facă rost de bani. Eu le-am spus: dom`ne, ce vreţi voi nu-i posibil, că vine DNA şi facem puşcărie. I-am spus unuia de acolo în franceză celebra expresie «PMP», adică Police – Menottes – Prison (poliţie – cătuşe – puşcărie – n. red.)”, a declarat Berceanu, anul trecut, pentru www.gandul.info.


Vezi aici VIDEO

Comentarii

Ultimă oră