Mai mult de un sfert dintre locuitorii din mediul urban (28%) vor face cumpărături de Black Friday ("Vinerea Neagră"), eveniment ce va avea loc în România în week-endul 21-23 noiembrie, arată rezultatele unui studiu privind obiceiurile de cumpărare de produse electronice, electrocasnice și IT, dat publicității marți, scrie agerpres.ro. Principalele categorii de produse la care consumatorii își doresc promoții de 'Black Friday' pentru a le achiziționa sunt electrocasnicele (28%), urmate de telefoane mobile (18%), televizoare (18%), produse de îmbrăcăminte/încălțăminte (12%) și laptopuri /notebookuri (10%). Conform cercetării, aproximativ 28% dintre locuitorii din mediul urban au afirmat că vor face cumpărături pe durata week-endului cu reduceri, în timp ce mai mult de jumătate (54%) nu știe sigur dacă va face cumpărături, urmând a lua o decizie în acest sens în funcție de promoțiile existente. În același timp, consumatorii au declarat că preferă să cumpere produse electronice, electrocasnice și IT în special din magazinele tradiționale specializate (63%), urmate de magazinele online specializate (36%) și de hipermarketuri / supermarketuri / magazine de tip 'Do It Yourself' (31%). Studiul relevă, de asemenea, că vor achiziționa produse de Black Friday în special persoanele cu vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani (38%), precum și consumatorii din categoria de vârstă 35-44 de ani (34%). Pe de altă parte, femeile par mai indecise în ceea ce privește cumpărăturile de 'Black Friday', 59% dintre acestea (față de 49% dintre bărbați) afirmând că nu știu sigur dacă vor face cumpărături cu acea ocazie.