Managerii din Braşov pot să înveţe cum să-şi vândă produsele în Japonia, la un training care va avea loc chiar în ţara respectivă. Camera de Comerţ şi Industrie (CCI) Braşov a început înscrierile la programul de pregătire finanţat de Uniunea Europeană. Managerii vor putea afla care este profilul clientului nipon, comportamentul lui de consumator şi care sunt caracteristicile pieţei japoneze.
În cele cinci zile de training vor fi vizitate patru companii din domeniul producţiei, vânzărilor en-gros şi al magazinelor de retail. Costurile legate de înscriere, şcolarizare, călătoriile pentru vizită şi traducerile la faţa locului vor fi suportate pentru reprezentanţii IMM-urilor până în limita de 2.000 de euro, la care se pot adăuga burse de încă 600 de euro. Deplasarea în Japonia va avea loc între 25 februarie şi 2 martie anul viitor. Chiar dacă nu există un număr limitat de locuri, doritorii vor fi acceptaţi dacă au pregătire şi experienţă de 5-10 ani în domeniul marketingului sau al producţiei industriale, iar firma trebuie să aibă un profil din care sa rezulte interesul pentru piaţa japoneză.
„Cultura asiatică şi cea japoneză este total diferită de cea europeană. Companii foarte mari, de exemplu Carrefour, au avut surpriza că au întâmpinat foarte mari dificultăţi la pătrunderea pe piaţa japoneză. Deci, toate diferenţele cred eu că au la bază o cultură diferită, dar care nu ridică bariere de netrecut”, a declarat Adrian Rogoz, director de Relaţii în cadrul CCI Braşov.
( R.I )