Uniunea Europeană a anunțat o reducere semnificativă a taxelor pentru vehiculele electrice Tesla importate din China, de la 20,8% la 9%. De asemenea, alte taxe de import pentru producătorii de vehicule electrice vor fi ajustate, conform unui raport CNBC citat de News.ro.
În luna iunie, UE a anunțat că intenționează să aplice tarife mai ridicate pentru importurile de vehicule electrice din China, considerând că acestea beneficiază în mod semnificativ de subvenții neloiale și reprezintă o potențială amenințare economică pentru producătorii europeni.
Comisia Europeană a ajuns la o concluzie preliminară, conform căreia lanțul valoric al vehiculelor electrice din China este susținut de subvenții neloiale. În acest context, s-a decis impunerea unor „taxe compensatorii provizorii” asupra importurilor de vehicule electrice chinezești.
Marți, Comisia Europeană a prezentat un proiect de decizie care prevede impunerea unor „taxe compensatorii definitive” asupra vehiculelor electrice cu baterii (BEV) din China. Regulatorul european a subliniat că, în urma feedback-ului primit de la părțile interesate, va ajusta ușor taxele propuse, bazându-se pe comentariile fundamentate privind măsurile provizorii.
Astfel, pentru vehiculele electrice Tesla produse în China, UE va impune o taxă de 9% la importuri, față de 20,8% cât era anticipat inițial în decizia din iulie. Decizia UE de a acorda Tesla o cotă redusă a taxei a venit după ce producătorul american de vehicule electrice a depus o cerere fundamentată, solicitând recalcularea tarifelor pentru a reflecta subvențiile specifice primite în China.
Compania Tesla nu a oferit încă un comentariu oficial pe această temă, conform CNBC. În cazul altor producători de vehicule electrice, precum BYD (susținută de Warren Buffett), tariful a fost redus de la 17,4% la 17%, pentru Geely de la 19,9% la 19,3%, iar pentru SAIC de la 37,6% la 36,3%.
BYD, Geely și SAIC nu au răspuns solicitărilor de comentarii în afara orelor de lucru din China. Alte companii care au cooperat cu UE în investigarea subvențiilor masive acordate de China se vor confrunta cu tarife de 21,3%, mai ridicate decât cele de 20,8% prevăzute inițial în iulie. Cei care nu au cooperat vor plăti taxe de import de 36,3%, față de 37,6%, cât era prevăzut anterior.
Pe lângă vehiculele electrice, UE a deschis și alte investigații pentru a verifica dacă producătorii chinezi de tehnologie curată practică dumpingul pe piața europeană și dacă beneficiază nejustificat de subvenții în cadrul Uniunii Europene. Printre acestea se numără anchete antidumping pentru oțel laminat, pardoseli din lemn și dispozitive medicale, dar și o investigație asupra subvențiilor pentru turbine eoliene destinate Europei.
China a reacționat la aceste investigații, catalogându-le drept discriminatorii și susținând că promovează protecționismul.
Sursa: g4media.ro